Total Pageviews

Sunday 26 May 2024

2024 PHILLIPINE. PALAWAN

               PALAWAN ADASI ; Filipin’lerdeki gezimim ikinci ayagi Palawan adasinin baskenti Puerto Princesa oldu. Manila’dan uzakligi ucakla 45 dakika . Bu adaya gitmek icin ucak biletimi cok erken bir saate aldim cunku daha gec saatlerde alsaydim iki misli ucret odiyecektim. Sizde ucak biletlerini en erken saatlerde alirsaniz daha ucuz ucarsiniz. 

             PALAWAN ADASI HAKKINDA KISA BILGI ; Filipin’lerin en buyuk adalarindan biri ve en fazla turistin ziyaret ettigi bu ada olagan ustu bir guzellige sahip. Yesil ve mavinin karisimi dogasi, berrak denizi ve muhtesem plajlari ile turistlerin cekim alani. Ayrica dalis yapmak isteyenler icin mukemmel bir yer. Renga renk corallar, deniz kaplumbaglari ve renkli baliklarla yuzmek harika bir deneyim . Puerto Princesa’da bulunan “Subteraranean Nehir Milli Parki” UNESCO Dunya Mirasi Listesinde yer aliyor. Bu milli park Dunyanin en uzun yeralti nehirlerinden birine ev sahipligi yapiyor. PALAWAN Adasi, 2007 yilinda National Geographic Traveler dergisi tarafindan Guney Dogu Asya’nin en cekici adasi secilmis. Ayrica Dunyanin en guzel adalarindan birisi olarak gosterilmis. 

             PUERTO PRINCESA’DA ALINACAK TURLAR; Benim aldigim ilk tur “Ates Boceklerini” gorme turu. Ben bu tur icin aksam yemegi dahil 1200 Peso odedim. Kucuk kayiklarla gece karanliginda ates boceklerini gormege gittik. Bu turu hic tavsiye etmem cok fazla ates bocegi yoktu yada uyuyorlardi. Ikinci aldigim tura 1600 peso odedim, bu turu mutlaka almalisiniz. Tur uc degisik adayi kapsiyor. Bu birinden guzel uc adanin ilki “Star Fish” adasi. Bu adada yuzlerce renga renk baliklarla yuzebilirsiniz. Adindan da anlasildigi gibi yildiz baliklarini gorursunuz. Dogal guzelligi, mercan kayaliklari, renga renk baliklar ile muhtesem bir ada. Ikinci Ada ise “ Luli Adasi:” Luli adasida, mercan kayaliklari, berrak turkuaz sulari ve renkli baliklariyla unlu bir ada. Eger dalis yapmak isterseniz bu ada harika bir yer. Adada 45 dakika yuzdukten sonra gittigimiz ucuncu ada ise “Cowrie Adasi” , bu adada buyuk bir bar ve restoran bulabilirsiniz. Cowrie adasinda da 1.5 saat yuzdukten sonra Puerto Princesa’ya donduk. Butun gun suren bu turu almalisiniz. 

              PUERTO PRINCESA’DA KAC GUN KALINIR; Aslinda burada ne yapmak istediginize bagli, ben 3 gun kaldim ama dalis yapmak isteyenler daha fazla kalabilir. KALINACAK OTEL; Ben Costa Palawan Resort’da kaldim, hem fiyati uygun hemde cok guzel bir oteldi,.































































                        

No comments: